Treindeal.nl

NS Dagkaart verzilveren

Heb je onlangs een goedkoop treinkaartje gescoord? Dan is de kans groot dat je een couponcode hebt ontvangen. Voordat je het treinkaartje kan gebruiken moet je deze nog even verzilveren. Een NS Dagretour of NS Dagkaart verzilveren is heel simpel. Op deze pagina lees je welke stappen je moet volgen.

NS Dagkaart verzilveren

Supermarkten, websites, warenhuizen en andere grote bedrijven verkopen regelmatig goedkope treinkaartjes. Het kan voorkomen dat je een NS Dagkaart verwacht maar een couponcode ontvangt. Deze couponcode kan je verzilveren om zo jouw treinkaartje te ontvangen. Ga hiervoor naar NS.nl/coupon en voer hier de couponcode in.

Voer op de website de couponcode en klik op ‘verzilveren’. Vervolgens kom je op een pagina waar om aanvullende gegevens gevraagd wordt. Op deze pagina wordt namelijk gevraagd om reisdatum, het vertrek- en aankomststation en de persoonsgegevens van de reiziger.

Bestel je een treinkaartje voor iemand anders? Vul dan zijn of haar e-mailadres in zodat het treinkaartje naar zijn of haar e-mailadres wordt verstuurd.

Nadat alle relevante gegevens zijn ingevoerd is het tijd om de bestelling af te ronden. Controleer alle gegevens en ga akkoord met de voorwaarden. Klik ten slotte op de knop ‘betalen’.

E-ticket uitprinten en gebruiken

Nadat de bestelling geplaatst is ontvang je binnen 15 minuten een ontvangstbevestiging per mail. Deze mail bevat ook een persoonlijke link naar het e-ticket dat je zojuist besteld hebt. Klik op de link in het mailtje en ga naar jouw persoonlijke pagina.

De persoonlijke pagina bevat alle informatie omtrent de bestelling, de gegevens waarmee de bestelling is geplaatst en het e-ticket. Dit digitale ticket dient uitgeprint te worden. Uitsluitend uitgeprinte e-tickets zijn een geldig vervoersbewijs.

Klik op ‘e-ticket downloaden. Het e-ticket wordt nu gedownload of opent direct in het scherm. Print vervolgens het treinkaartje uit door de combinatie ctrl + p of ga met de muis linksboven naar ‘bestand’ en vervolgens ‘afdrukken‘.

Om het e-ticket te gebruiken als treinkaartje in het belangrijk om deze uitgeprint mee te nemen. Een e-ticket op een telefoon of tablet is niet geldig. Zoals hierboven reeds vermeld is zijn alleen geprinte tickets geldig. Zijn de poortjes op het station gesloten? Gebruik dan de barcode op een poortje met barcodelezer om in te checken.

Deze speciale poortjes zijn te herkennen aan een speciale ‘scan ticket’ afbeelding op de deurtjes van het poortje. Kortom: zoek voor afwijkende poortjes. Bekijk de onderstaande afbeelding om te zien hoe deze poortjes eruit zien.

Kom je er niet uit? neem contact op met de NS Klantenservice >> 030 – 751 51 55

Mobiele versie afsluiten