VakantieVeilingen en ActievandeDag verkopen het gehele jaar door NS treinkaartjes voor de scherpste prijzen. Wij ontvangen echter veel vragen met betrekking tot het verzilveren van de NS couponcode die men ontvangt na het bestellen via de bovengenoemde websites. Daarom vind je hieronder een stap-voor-stap-handleiding om de couponcode te verzilveren.
In dit voorbeeld gebruiken we VakantieVeilingen.nl als voorbeeld. Mocht je een andere NS couponcode hebben ontvangen, bijvoorbeeld van Albert Heijn, dan kan je in principe dezelfde stappen volgen. Begin in dat geval bij stap 4.
Stap 1
Via de website van VakantieVeilingen.nl ga je naar je ‘Mijn account’. Vervolgens zie je aan de linkerzijde een klein menu. Kies uit dit menu voor ‘Gewonnen veilingen’. Je ontvangt dan een overzicht van al je gewonnen veilingen. Klik op ‘Bekijken’ Vervolgens krijg je een scherm zoals in Stap 2. Ga naar de volgende stap: Scroll verder.
Let op: Staat er niets tussen de gewonnen veilingen? Klik dan eerst op de groene knop hierboven en bestel de NS treinkaartjes naar wens. Na betaling van de veiling volg je de bovengenoemde stappen uit deze handleiding.
Stap 2
Nadat je de bovengenoemde stappen hebt gevolgd heb je de mogelijkheid om E-tickets te downloaden. Klik om de knop ‘E-ticket’ om een PDF-bestand te downloaden met de NS couponcode. Na het klikken op de oranje knop zal de download automatisch beginnen.
Stap 3
Open het zojuist gedownloade PDF-bestand en kopieer de dik gedrukte code.
Stap 4
Je hebt nu je unieke couponcode. Deze code kan je verzilveren via de website van NS zelf. Ga hiervoor naar https://www.ns.nl/producten/coupon en plak de NS couponcode in het daartoe bestemde veld en klik op de blauwe knop ‘verzilveren’.
Stap 5
De rest spreekt vanzelf. Je krijgt nu een formulier te zien waar je dient op te geven waar je naartoe wilt reizen, op welke dag en op wiens naam het treinticket moet komen te staan. Vul tot slot je e-mailadres in om je e-tickets te ontvangen. Deze e-tickets zijn je vervoersbewijs en dien je uitgeprint mee te nemen of in de NS app te laden.
Let op: Geen e-mail ontvangen? Dit kan even duren. Na 15 minuten nog niet ontvangen? Controleer dan ook je spam / ongewenste berichten.